Jepjääp

Nu är det snö på backen! Och det känns som att det kan kunna vara kvar ett tag dessutom. Som ni kanske förstått så är ju detta något so verkligen glädjer mig och trots minusgrader ute så blir jag alldeles varm i själen! Fan va deep. Nä men allvarligt, snö känns som en jäkligt bra grej just nu och faktum är att jag hade min första "julkänning" tidigare idag.
Det var som så att jag promenerade hem från staden där jag varit för att lufta min snoriga näsa lite..när jag går där och sparkar i den lilla snön som faktiskt redan låg på backen så börjar det plötsligt att komma mer av det vita guldet. Så det, i samband med att det börja skymma, alla julbelysningar och julpynt som hänger längst gatorna gjorde att det slog mig lite lätt i skallen. "Holy smoke, det börjar lacka mot jul!"

 Julegrisen

Vilade från träning idag pga av lite sjukdom, tänkte att det skulle vara bättre att kunna spela match imorgon men frågan är om jag kommer kunna det ändå.. Hur som helst så åkte jag ändock till Alfta för att se tränigka, som min vän Rok från Slovenien hade sagt, från läktaren. Ganska skönt att sitta där i en kall ishall med mycket kläder och en varm breamer i näven. Du borde pröva! Imorgon kanske? 19.30, Alfta-Björbo, bra match! Finns korv också..

Efter träningen åkte jag och Andreas till Ica för att handla lite..och väl där kom vi fram till att jag skulle bjuda på krubb ikväll. (Nu är vi hemma..) På bästa Moberg-manér började jag skära upp fläskfilé direkt på köksbänken då jag inte har någon skärbräda.. kirra lite tagliatelle, steka köttet, matlagningsgrädde, kryddor, lite specialgrejer och voila! En mycket smakrik måltid serverades och fick högsta betyg av min vän. Äh...No big deal.

Nu ska jag ta och äta lite naturkarra som jag lyckades få med mig från Ica, för att sedan bege mig mot sängen och få lite sömn, jobb imorgon! Förhoppningsvis.

Ha det bra vänner! Piotr

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0