Målning och pantypoll

Onsdag är dagen och även idag har jag varit ledig. Som överskriften lyder så har den till stor del bestått av att måla och det har gett resultat. Efter bra tempo med pickadollen har jag nu kirrat ännu en mask och nu är det bara klarlack som återstår. Resultatet? Jodå, det tycker jag. Ni får snart bedömma själva!

Träning..som vanligt.

Men efter den dagliga trippen till Alftaskogarna hände något mycket,mycket ovanligt. Undertecknad samlade allt mod han kunde och begav sig till Sävstaås för att kika på bandy! Mm, du läste rätt. Jag som bor på bandystället numero uno, men bara lyckats se en halv match i hela mitt 20-åriga liv, betalade inträde för att bevittna derbyt mellan Bollnäs och Edsbyn..hatmöternas,hatmöte. Och visst var det helt okej. Faktum är att det var ganska intressant, det går riktigt fort där ute på isen!
Tråkigt bara att Bollnäs lämnat målskyttet hemma. Dåliga avslut blandat med fantastiskt bra spel av Edsbykeepern gav 1-5 i röven för Bollnäspojkarna. Kanske ska göra om detta till en bandyblogg?

Nu är det soffan tillsammans med Robin och Kristoffer som gäller. Happy Gilmoure på televisionen och det är aldrig fel! Lite senare är det inte helt omöjligt att vi tar oss en liten promenad in mot City och entrar "el Trano", det är ju trots allt lill-lördag.

Imorgon ska jag göra ett rejält försök att inhandla lite christmasgifts..har inte ens börja fundera på vad som ska ges, så det kan vara dags. Trevlig kväll gott folk! Så hörs vi. Petter

 -Pantypoll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0