Bränder och grötpasta..

Yes, nu är det kvällen dagen efter igen. Som jag nämnde tidigare så är min vän Oskar här på visit och ja, inatt sov vi båda i lägenheten för första gången. Med andra ord, jag är inflyttad. Äntligen! Allt är väl inte riktigt färdigt än men det är full dugligt att bo i. Så någon ny cribs kommer inte dyka upp än på ett tag, ni får ha lite tålamod!

För övrigt bestod gårdagen av årets stora händelse, rockfesten som jag väntat spänt på i månader. Peppen var på max och som sagt så hade jag två av mina bästa vänner med mig. Riktigt trevligt var det med liveband, dj och hela köret! Kvällen flöt på som aldrig förr och alla var glada, när det plötsligt har börjat brinna i köket. Som tur var så hann en av festfixarna, min gode vän Simon, släcka elden innan det bröt ut ordentligt och det enda som skadades var tre jackor som tagit eld och tydligen spottade bra med lågor från armar och huvor...tur i oturen. Som du kanske förstår så dog festen här, alldeles för tidigt i mina ögon då det verkade bli en överlägsen kväll. Tråkigt att det ska behöva bli så när några har gått ihop och kirrat en riktigt fin fest en gång. Och den stora frågan är ju vad för idiot som tyckte det kändes som en bra idé att dra igång två spisplattor i lokalen..skrämmande.

Men de timmarna vi höll igång var det full fart och riktigt roligt. Tack till alla som hade ordnat festen! Mer sånt!

Så nu sitter vi här jag och Oskar efter att ha fått i oss en ganska misslyckad middag. Även köket var ju tvunget att invigas, men det gick fan inge vidare. Knas med plattor gjorde att pastan som skulle kokas mest blev till en hård gröt. Då ska det också tilläggas att både jag och Oskar är riktiga fenor i köket i vanliga fall, lite ovana med prylarna bara! Det kommer nog..

Shooter på tv och nu ska jag ta och poppa lite popcorn i den nya micron..önska mig lycka till!

 
En annan fena vid spisen.

/ Platzgummer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0