Låååångt inlägg.

Idag har jag varit ledig men haft fullt upp precis hela dagen ändå. Började med att jag klev upp tidigt och fixade en rejäl frukost, något som inte händer allt för ofta då jag har mycket svårt att äta på morgnarna plus att jag brukar kunna ha en tendens att sova liite för länge. Så när jag sitter där och sippar på min morgonkaffe och tuggar macka får jag ett sms från snickaren som skulle komma där det står att han blir sen. (där har vi anledningen till vad jag gjorde uppe) Vad gör jag då? Jo, efter att vägt fördelar fram och tillbaka på hurvida jag skulle bädda ner mig under det varma täcket igen eller om jag skulle få någonting gjort, jag hade ju trots allt en hel del att göra, så tog jag mig i kragen och satte näven i bordet. Nu skulle vi beta av grejer minsann!

Så jag packar ihop allt jag behöver för att klara av allt som stod på min "att göra-lista". Mm..hade till och med gjort en sån. Låser lägenheten och beger mig ut till bilen, där uppstår problem ett. Låset på skiten vill tydligen inte gå upp. Efter att ha stått och förmodligen sett ut att ha försökt bryta mig in i bilen så inser jag att detta låset kommer inte ge vika i första taget..
   Jag förstår att jag kommer få knata ner på stan och detta är ju absolut inga problem då jag faktiskt bor mycket nära nu. Så utan att tappa humöret börjar jag knata iväg, skönt med en liten promenad.. när jag plötsligt hör en röst. -"hallå! du där. hallå!" Jag vänder mig om och undrar vad som händer och där ser jag en medelålders kvinna i morgonrock som står och ropar..på mig. Jaha? -"du har lyset på. det har stått på hela natten och jag har undrat vems bil det kunde vara." Helvete! Mycket riktigt, lyset står på och jag kommer inte in i bilen. Jävligt bra.
Det var alltså nästa problem. Och nu var jag inte lika glad längre. Ner till Pepes, fixa det som behövde fixas på datorn där och sedan iväg och köpa smörjolja till det rackarns låset. Ska tillägga att jag fick skjuts och hjälp av min chef Putte här..
   Olja köpt och tillbaka till bilen. Nu skulle det väl ändå funka? Nej, det skulle det tydligen inte. Efter att spenderat ytterligare femton minuter ruckandes på låset utan att det givit med sig en milimeter var det bara att ge upp en andra gång. tillbaka ner på stan för att fundera ut hur i himmelen detta skulle gå till. Men då händer det oväntade, telefonen ringer och det är inte vem som helst som är på andra sidan. Nämligen Simon, även känd som den som råkar veta det mesta om typ allting. Att jag inte tänkt på honom tidigare!? -"fixar startkablar jag Petter, har du provat 5-56 i låset? det måste verka i en halvtimme innan det händer grejer därinne, kommer snart jag!". Han är fan helt överlägsen Simon. Så han plockade upp mig på affärn och vi styrde vidare mot lägenheten samtidigt som jag fick ett samtal från snickaren som även han var på g. Och plötsligt såg allt mycket ljusare ut!
  
Jag och Åberg gav oss på bilen och Janne(snickaren) började greja i lägenheten. Men trots proffshjälp från "Simons allservice AB" så ville inte låset ge vika. Ytterligare cirka 30 minuter tillägnade vi åt den rackarn innan Simon inser att det enda som kommer hjälpa är att ta på sig hårdhandskarna på riktigt. -"sparka på dörren Petter." Och faktum är att det var precis vad jag ville höra, efter en tre, fyra schyssta roundkicks mot förardörren måste grannarna trott att jag var galen. Men faktum är att det funkade! Rätt vad det var så såg jag att den lilla låsgrejen hade rört sig en aning uppåt och var därmed på väg att ge med sig. Efter att sedan med all min kraft ruckat ett tag till så hände det plötsligt, dörren glider upp och både jag och min kompanjon flyger upp i luften samtidigt som vi smackar på en perfekt sittande high five! Smack!
   Lyckan total tills jag inser att det inte riktigt är över än, bilen ska ju gå igång också. Och eftersom den stått på precis hela natten så är den inte så pigg. Men då plockar Simon fram grejerna, startkablar. Upp med huven och jag har ingen aning om vad som ska göras, men det vet han. Pluspoler och minuspoler och röda och svarta. -"Sätt dig i bilen och försök starta". Jag gör som jag blir tillsagd och plötsligt är bilen igång! Yeah! Bara ett problem kvar...Piiiiiiiiip! varnar bensingrejen och ja, man måste ju tydligen stänga av bilen om man ska tanka..och stänger jag av bilen så blir det mycket,mycket tufft att få igång den igen. Vi chansar på att det skulle räcka ner till Kilafors och det gjorde det också, med nöd och näppe. Detta firas sedan med ett bankbesök och en liten lunch på centrumfiket. Härligt!

Det var bara de första timmarna på min dag, men ska jag fortsätta skriva på detta viset så kommer det inte funka. Så istället skriver jag en liten lista på vad mer jag lyckats fått gjort denna lediga dag. Troligtvis har de flesta tröttnat på att läsa nu men jag gör det ändå. Kan ju finnas någon tapper själ där ute!

* Beställt tre nya gratiskanaler till Tvn.
* Handlat bestick.
* Fört över en stor summa pengar till Robin.
* Kirrat ett mobilt bredband.
* Betalat ett säsongskort i Järvsöbacken för halva priset.
* Väntat på snön.
* Fixat en stol.
* Kommit sent till träning.
* Tränat.
* Lagat mat.
* Städat. Med mera!

Bra dag. Och ett sjujävla långt blogginlägg. Har du orkat läsa hela skiten så skickar du ett sms till mig och berättar det. Det kan belönas!

Nu ska jag kolla tv. Hej,hej!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0