Lådbilsrace på frivyvägen!

Att bygga ihop kök från ikea är mycket trevligt när allt går som det ska. När det inte riktigt vill sig däremot, då är det ett helvete, speciellt då det inte beror på brist av kunskap utan att man helt enkelt fått fel grejer. Köket började byggas igår och det flöt på hyffsat tills man la märke till att grabbarna nere i Valbo tydligen glömt att slänga med fläkten när dom körde upp alla delar vi inte fått med oss tidigare..så padre fick helt sonika åka ner och hämta den rackarn.
Idag stöttes det på ytterligare problem då allt inte riktigt stämde på lådfronten, det stämmer inte här och det stämmer inte där. Och golvet har inte heller dykt upp än, det känns också tråkigt men med lite flax har vi det kanske imorgon. Även om hinder påträffats så har det ju hänt lite grejer, där det tidigare bara var en stor röd vägg ser man nu att det ska vara ett kök i alla fall. Det är positivt!
Efter att stånkat på några timmar i lägenheten kände jag att det var nog för min del, istället tog jag bilen ner till Kilafors och körde ett litet,litet gympass. Ledig från hockeybockeyn idag så då blev det så istället.
Så ja, nu sitter man här hos herr Nyberg och sippar på en kopp kaffe medan Red Hot Chili Peppers live at Slane Castle myser på i bakgrunden. Inte alls dumt! Imorgon är jag åter ledig, mer lägenhetsjobb står på schemat och förhoppningsvis kan vi reda ut ett och annat.

Vill också tillägga att snön faller här i byn. Många av er hatar det men det gör då inte jag, skidnerven står fan rätt upp på en nu när det är vitt guld på backen. Mer snö åt folket!


Inte jag..men de kuunde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0