Gävle

Dags att uppdatera igen, har gått några dagar sen senast. Vad är då anledningen till detta? Jo, en hel del jobb och träning varje dag är anledningen. Ni som följt bloggen vet att vi alftapojkar inte startat säsongen allt för bra (men vi vann senast!)..detta har lett till at vi iaf denna vecka tränat ett extra pass, dvs tre stycken. Inte konstigt att man inte hinner blogga! Sen har farsan lite semester så då blir det mycket jobb..

Men idag har jag inte jobbat, idag blev det istället en liten tripp till Gävle. Har ju berättat tidigare om att jag tänkt åka ner dit på söndag men nu gick inte det då det är skyltsöndag i Bollnäs och det betyder ju jobb för en annan. Julen börjar närma sig! Hur som helst, då blev det en liten resa idag istället..Hoppade tidigt på tåget tillsammans med mina två vapendragare Patrik och Robin. Väl nere i den lite större staden än vad man är van vid så styrde vi mot Robins arbetsplats Stadium, där blev det fullt upp för mig. Skidor, pjäxor, hjälm och stavar skulle kollas upp men det gjorde inte mig någonting. Rena himmelriket snarare! Det gick bra också, hittade allt jag behövde och till mycket trevliga priser dessutom. Inget handlades dock då herr Nyberg ska få den stora äran att kirra det när det är julklappskväll på Söndag. Helt slut efter allt testande gick vi vidare för att få något i magen, som vanligt knallade vi in på den där gallerian som jag inte kommer ihåg vad den heter och tog oss en varsin tallrik pasta med kyckling. Mycket smakligt. Sen blev det ytterligare stadsvandring, besökte alla de gamla ställena man brukar kolla in och jag lyckades inte hitta något som föll mig i smaken trots att lönen just ramlat in på kontot och carlings hade rea..dålig form. De andra grabbarna däremot, eller iaf Stadiumkillen handlade på. Jacka, skor, skjorta och allt vad det heter, måste säga att det var riktigt imponerande! Patrik som inte riktigt fått igång granförsäljningen nöjde sig med en mössa..men en riktigt snygg sådan, så det kan han vara nöjd med! Sen var det hemgång som gällde och alla kände sig nöjda och glada, vidare till tåget och sen var det bara att luta sig bakåt, läsa lite och till och med blunda nån sekund. Man borde åka tåg oftare!

Nu ligger jag i soffan med datorn på magen och är mycket mätt efter att ha fått i mig lite middag. Blir nog bingen snart då jag ska upp och jobba imorgon..Men först blir det sporten! Godnatt på dig!

Just ja, match imorgon. Kom och kika är du snäll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0