Homecourt

Som överskriften lyder så är jag åter på hemmaplan efter att spenderat helgen nere i Värmland.
Fast egentligen började helgen i Avesta där vi i fredags spelade vår andra seriematch för säsongen, tyvärr lyckades vi inte göra speciellt bra ifrån oss då heller och förlorade med uddamålet. Men nog om det.

Direkt efter matchen rattade jag och Robin, som tagit en liten omväg för att få med mig, den vita 240n mot solstaden Karlstad..Nypan för att träffa gamla klasslirare och jag för att hälsa på min kära vän Emma!
Lördagen bestod av lite stadsvandring och jag lyckades fynda en keps, rutig rackare på HM för 69kr..det är alltid nåt! Sen var det dags för systembolaget för Emma och mig, något gott att dricka till kvällen skulle ju sitta fint. Men tydligen så ville inte dom ha öppet på Halloween, så vi fick vara utan..
Kvällen var lugn, matlagning och lite film stod på schemat och det klarade vi som väntat alldeles utmärkt!
Idag har det hunnits med en liten promenad runt Sveriges kanske finaste kyrkogård. Låter inget vidare, men faktum är att det var mycket trevligt. Lite mer matlagning och en hel del deg i soffan fick avrunda Värmlandsvisiten för vid femtiden var det dags att åka hem. Det är ju trots allt en bra bit att åka! 

In i 240n igen och vidare norrut i cirkus fem timmar.. som tur är så åkte jag med Robin, ni som känner honom vet att han alltid lyckas leverera utan att veta om det själv många gånger. Härlig kille! Då han som sagt gått i skolan där nere så har han ju koll på vägen, så han passade på att visa lite sköna grejer vi swishade förbi.. Han hade mycket bra och lite dåligt att visa upp och det som störde honom mest av allt var en tunnel. Inte vilken tunnel som hellst utan snarare : "världens värsta tunnel, alla kategorier. Som är typ hur gammal som hellst och gjord för att åka med häst och vagn igenom!" - "Och där ska man försöka komma igenom med bilen!"
Aj,aj,aj tänkte jag..hur ska detta gå? Låter ju rent av farligt..men när vi kommer fram till denna hemska del av resan visar det ju sig vara en, i mitt tycke, helt vanlig tunnel. Lite konstig form på den men det gjorde snarare att den såg modern ut istället för tagen från "häst och vagn-tiden". Låter kanske inte så speciellt roligt, men de var det..vet att vissa av er kommer förstå!

Hur som hellst, en väldigt lugn helg blev det och jag antar att det var på sin plats. Lugnt och skönt! Karlstad var ett mycket trevligt ställe och jag åker gärna dit igen! Tack till Emma för att jag fick hälsa på! :)

Imorgon ska jag åka och städa i lägenheten där det är nytapetserat, kommer knäppa några bilder och slänga upp dom här, så är du intresserad får du kika in snart igen. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0