Både Uppsala och Hudiksvall.

Nu är det måndag igen och det betyder att det är dags att skriva lite.. Helgen spenderades som jag tidigare nämnde ner i Uppsala hos min vän/födelsedagsbarnet Julia. Ska väl tillägga att det inte bara var jag som for ner utan att vi faktiskt var ett helt gäng som trängdes, vilka det var kommer du eventuellt kunna urskilja från de bilder som kommer dyka upp senare i inlägget.

Mycket trevligt. Det är väl de orden jag skulle vilja beskriva helgen med..bra stämning hemma i lägenheten, som för övrigt var riktigt nice, och sedan blev det Taxi in till stan för att entra en mycket lustig krog.
Skepsisen var högre än någonsin när vi där nån gång på småtimmarna stod och betalade in oss samtidigt som ett gäng grabbar liknande några slags trollkarlar från "Sagan om ringen" stod och hängde i baren. Man vill ju inte vara fördomsfull, men det kändes där för en sekund som att vi inte riktigt skulle passa in. Men tji fick jag, eller nåt. För att precis som med allting annat här i livet så är saker precis vad man gör det till. Går man in med inställningen att det kommer vara jävligt kallt att åka skidor när kvicksilvret visar -38, ja då kan man ju räkna med att det blir det också.
   Så vad gjorde vi? Jo, vi gick till baren, köpte oss en varsin bira, för att sedan gå raka vägen ut på dansgolvet, hela gänget, där vi sedan dansade järnet tills det var dags för hemgång där strax innan tre. Då blev det en kebabrulle från andra sidan gatan som för övrigt var gjord på rekordtid, aldrig har jag sett en kebaberia med sånt flyt..grabbarna kunde sina grejer!

Söndagen bestod mest av att ta det lugnt..vi var iväg och handlade lite föda en sväng men mycket mer än så blev det inte. Sen var det dags att åka hem så jag kröp in i baksätet på Emils Mazda, lade upp fötterna rakt över sätena och sov..perfekt avslutning på resan.
















En annan trevlig sak som hände i helgen var att jag fick ett erbjudande om att slutföra min hockeysäsong med Hudiksvall som för tillfället spelar i Allettan Norra. Detta tackade jag denna gång ja till och flyttar därmed till Hudik imorgon, Tisdag. Alfta då? tänker du..jo, det är som så att vi genom att vinna förra matchen blev klara för att spela kvar i division 2 även nästa år. Därmed har vi inte allt för mycket att spela om och då valde jag att pröva på spel i en högre serie istället.. så kan det bli. Ska iaf bli spännande att testa och sen får vi se vad som händer.

Så ja, som sagt. Imorgon är det dags att flytta igen och som det ser ut så kommer jag bo de första dagarna på hotell, sen får vi se om det dyker upp nåt annat. Det visar sig. Datorn hänger självklart med, så det kommer dyka upp lite updates.

Allt för nu! Adios!

Kommentarer
Postat av: Eddie

Kul med huddik pitter, vi ses på lördag. på isen alltså ;)

2010-02-01 @ 21:34:59
Postat av: Stefan

Fan vad trevligt Petter! Lycka till i Hudik, kommer gå bra. En annan kommer ju hem i helgen och tänkte bjuda dig på pizza eller nå så man hade kunnat deala med den legendariska innebandymasken sen ;) Keep up the good work med bloggen!

2010-02-01 @ 21:37:40
Postat av: Petter

Stefan: Fan, det hade varit riktigt fint alltså! Du får ta en liten tripp upp hit helt enkelt. :P



Eddie: Härligt att höra! Det ser vi fram emot. :)

2010-02-02 @ 19:59:41
Postat av: Stefan

Jaa, nedrans oflyt. Tror jag blir i Bollnäs dock. Har bara helgen på mig, och eftersom det är drygt 10 timmars enkelt tåg/bussresa ifrån Oslo är jag nog ganska less på att resa :P Men vi får försöka styra något om jag kommer hem senare i vår. Eller om du kommer hit =) Har du nån schysst plan till masken? ;D

2010-02-02 @ 20:20:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0