Working class hero

Nu har jag gått på helg. Efter att jobbat och slitit (läs: slitit som fan) så har denna arbetsvecka äntligen nått sitt slut. Nej, jag har inte gått och blivit galen av det hårda arbetet, jag vet att det bara är Torsdag, men imorgon finns ingen tid att arbeta för oss hockeypojkar..vi ska nämligen ut och åka lite buss.
Knappt 100 mil, det är väl ingen fara? Visst vettu, det är en liten tripp till Kiruna som hägrar och då resan kommer ta ex antal timmar så åker vi dagen innan. Lördag- match mot Kiruna, efter matchen, in i bussen för ytterligare några timmar innan vi hamnar i Piteå. Söndag- Match mot Piteå och sedan in i bussrackarn igen. Fint.

Med det är imorgon. Idag har det jobbats och tränats.. snön var ovanligt tung imorse och det tog ett bra tag innan jag lyckades komma igång. Taket var enormt högt och ännu mer halt, och det var inte bara en gång jag funderade på att lämna taket med huvet före. Men det blev bättre, och varmare..därmed roligare! Helt okej arbetsdag till slut.
Sen var det ju självklart träning som gällde, och efter att under de tidigare träningspassen denna vecka haft världens tyngsta buggar efter all skottning så var inte förväntningarna skyhöga direkt. Men jag måste säga att jag imponerade. På mig själv iaf.. Kändes riktigt bra på nåt vis. Så det var kul.
Efter träningen for jag in till Stan med my teammate Åke för att handla lite grejer till den långa resan som jag tidigare nämnde. En ny laddare och ett par örsnäckor till min I-pod behövdes för att slippa lyssna på motorljud i 15 timmar. Det fann jag också, så jag är glad. Lyckades även fynda en skjorta som fanns på rea så då blev jag ännu mer glad.

 Dagens fångst

Nu ska jag ta och titta på Halv åtta hos mig så det blir inge mer här. Tack och adjö.

Eller jo, en gammal goding jag kom och tänka på när jag satt och slipade på en överskrift.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0