Herr Strumpa

Nu är man på hemmaplan igen efter helgens bravadish. Det gick inget vidare för oss uppe i Norrland kan jag säga. Första matchen mot Kiruna slutade med 6-0 i baken efter en mycket blek insats från oss. Jag fick hoppa in och lira efter typ 13min av andra perioden, efter att Kiruna precis ökat till 5-0. Kändes helt okej, fick släppa en puck men annars tycker jag det gick bra.
Igår, Söndag, spelade vi bättre men det blev torsk ändå. 3-0 mot Piteå och lyckades därmed inte göra mål på två raka matcher..då är det svårt. Jag satt på bänken. Är du mer intresserad av detta kan du lira in här: http://www.hudikhockey.se/

Men nu är det ny vecka och det betyder nya möjligheter. Skippade skottningen idag då vi inte kom hem förrän typ 03.00 inatt. Väldigt skönt att få sova ut lite, hade nog inte fått jättemycket gjort på taken idag ändå.
Så istället vaknade jag upp helt av mig själv vid typ 10.30, tog en dusch, vaknade till, klädde på mig och tog sedan en promenad till mitt dagliga hak. Hemmagjord potatismos och ugnsstekt falukorv serverades och det satt som en fläskläpp. Efter kaffe på maten så knatade jag vidare in mot centrum för att fördriva lite tid och det är ju aldrig fel..ganska trevligt här i Hudiksvall faktiskt.

Klev in på Carlings en sväng och kollade runt lite..plötsligt glider killen som jobbar där fram och frågar om jag inte är intresserad av att jobba lite extra. Dom behövde tydligen en extra och tyckte jag skulle slänga in ett cv..så det var ju trevligt. Ett litet jobberbjudande, nästan, mitt i lågkonjukturen. Får se hur det blir med det, vet ju för det första inte ens hur länge jag blir kvar här uppe..men extraslant är aldrig fel!






Johan Petter Paul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0