Det snöar döden..

Jävlar vad det snöar i Hudiksvall. Det snöar säkert en hel del i resten av landet också, men Jävlar vad det snöar i Hudiksvall.
Detta enorma snöoväder gjorde att mina planer för dagen gick lite åt skogen..tanken var att jag skulle utforska staden en aning idag, då vi inte haft någon morgonträning. Men efter att jag vaknat upp, kikat ut genom fönstret, och sett att dedär decimeterna med snö som nån varnade om igår på kvällsträningen var ett faktum.
Jag biter ihop, tänkte jag..Ha, jo tjena.
Mat måste man ju ha, och då jag har ett gratis mål på en liten servering här i krokarna så var det stopp numero uno på min lilla dagsutflykt som jag tänkt mig. Och dit tog jag mig också, utan större problem. Men efter att ha suttit där inne i värmen, ätit biffar, läst en tidning, tagit en breamer på maten..nä, då kändes det fan inget vidare att kliva ut i stormen igen. Så jag tog mitt förnuft till fånga och vände klacken hemåt istället.

Mycket skönt val såhär i efterhand då det knappast avtagit med snöandet..kan ju bara drömma om hur det är i skidbackarna om några dagar, när det avtagit. Ojojoj...men ja, det blir ju ingen skidåkning för en annan på ett tag.

Men så är det ju som såhär, att det finns inget ont som inte har något gott med sig. Visst är det så det brukar låta?
Taken ja, dom har det ju riktigt,riktigt tufft nu om dagarna. En av de stora nyheterna i dagens tidning handlade faktiskt om att taket rasat in på ett ställe i Jättendal, här strax utanför Hudik. Riktigt hemskt..men allt hade gått bra och ingen hade skadats. Att allt gick vägen var dock inte det enda positiva..utan att någon måste ju ta tag i detta och skotta bort all snö från taken! I detta fall, undertecknad.
Visst vettu, fick ett litet buisenesscall här alldeles nyss. Det är några av grabbarna i laget som redan slitit på några dagar med detta, och nu behövde dom ännu en stor och stark snubbe. En riktigt karl som kunde bidra med sina hårdaste hårdhandskar. "Fråga Petter!", var det första som kom upp i allas skallar så nu blir det skotta snö imorgon!
Ska bli mycket intressant och jag ser faktiskt fram emot det. Ett riktigt 7-16 jobb..ganska nytt för mig, samtidigt som det rullar in en liten extraslant. Finfint!

 Jodå, nog har jag det i mig allt.

Nu ska jag ta och fixa nånting att stoppa i magen innan det bär av till hallen för dagens ispass.

Vi höres! Petter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0