Helgens sysslor

Måndag igen och det betyder i detta fall att jag skriver ett inlägg. Helgen har varit full av diverse och jag har varit mycket trött i min kropp, därav bristen på skriftularus.

Fredag

Första arbetsdagen som lokal hjälte, dvs snöskottarkille. Som jag tidigare nämnde så är det en enorm mängd med snö här i stan och den måste ju bort innan varenda hus faller i bitar. Jävligt slitsamt arbete kan jag säga.
Jobbade 07-15 på ett av de största tak jag någonsin sett, där skottade vi, och skottade, och skottade lite mer tills det var dags att fara iväg på träning som började klockan fyra.
Träningen gick helt okej med tanke på att halva laget bogserat bort 14000 ton snö var. Efter träningen fanns inget annat än att gå hem, göra mat och sen, om jag inte minns helt fel, slockna bra tidigt.

Lördag

Matchdag vilket betydde inget speciellt förutom match. Samling strax efter ett nån gång, lattja lite fotboll och sen släpptes pucken. Jag vaktade båsdörren. Ett par timmar senare hade vi spöat Asplöven med 5-2 efter en mycket fin insats av de spelande gossarna.
Dagen till ära hade mina vänner Patrik och Simon satt sig i bilen och styrt mot Glysisvallen (hallen heter så) för att beskåda spektaklet samt säga hej till mig. Så efter matchen blev det en varsin kebabpizza på ett lokalt hak för att fira segern. När degen var slut var det hemfärd för dem som gällde, och för mig blev det sängfärd. Jättetrött kille.

Söndag

Även detta en matchdag, denna gång med morgonträning. Så undertecknad pallrar sig upp tidigt,tidigt för att återigen snöra på sig den väldoftande utrustningen. Ett mycket lugnt pass på cirkus 30 minuter senare bjöds det på en välkryddad chili con carne på ishallen. Mycket gott. Efter det, lite NHL 10 hos Arvid och ni som känner mig väl vet att jag inte är någon mästare..vi lämnar det så.
Samling runt två för att genomföra samma procedur som föregående dag, sen match. Denna gång mot Lycksele och det blev vinst igen, 5-1. Jag på bänk.
Till denna match hade tre fjärdedelar av min familj kommit på besök, dvs mor, far och lillasyster. Så efter matchen blev det en snabb kik i mitt tillfälliga crib, vilket även ni kommer få kika på snart, och sen iväg för lite föda. Vi hamnade på en riktigt härlig Cowboykrog vid namn Texas där det avnjöts stora hamburgare och kryddiga revbensspjäll. Precis i min smak. Kommer du till Hudik av nån anledning och samtidigt känner dig lite hungrig kan jag gott rekomendera detta ställe. Fick vänta på maten ett tag, men det var värt. Tro mig.

Måndag

Alltså idag. Arbete igen, nu i typ världens bästa väder. På samma tak men med lite mer hjältar som hjälptes åt, kämpade vi 07-16 och jag kan nu konstatera att vi är nästan klara. Sista biten imorgon, sen beger vi oss till nästa byggnad.
Så nu sitter jag här i lägenheten och är sådär skönt slut i kroppen. Någon slags mat ska lagas/värmas och sen vet jag inte vad det blir...ska tillägga att vi är träningslediga vilklet känns mycket viktigt.


Det är så det sett ut och..ja.
Att bara läsa är skittråkigt så därför lägger jag upp lite bilder för att underhålla lite.
Svart-vitt rakt igenom för att jag tycker det blir så fantastiskt mycket bättre..jag gillar svart-vitt.












Chalalalalllaa/ Platzgummer

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0