stuvning

Nu är biobiljetterna bokade och klara..bara att slå sig ner och njuta imorgon!

Idag har det varit lite ruljans i min lilla etta. Som jag nämnde igår så var det ju en hel del IKEA
-grejer att plocka med och det är precis vad som gjorts. Har fått lite hjälp på traven av min kära familj också och det tackar vi hjärtligt för. Padre har stått för borrandet, morsan har haft lite matlagningskurs med mig och Martina lyckades klistra upp en liten lampa. Så det har hänt lite grejer och det är alltid trevligt..det behövs inte mycket för att det ska bli stor skillnad..jag måste komma igång med alla tavlor också. Har legat lite på latsidan ett tag.

Matlagningskurs ja! Min mor är fantastiskt duktig i köket, det måste jag säga. Och på senare tid har jag känt att jag också vill kunna slänga ihop en schysst middag lite lätt sådär..gräva i kylen, hitta nåt gammalt längst in, och skapa en smakfestival.
Ska också tillägga att jag har blivit lite av en sucker för matlagningsprogram på TV. Framförallt "Vad blir det för mat?" med Per Morberg, många tycker att han är allt annat än fresh, men det tycker då inte jag. Vilken jäkla skön snubbe! Slänger filén hit och sen dit för att sedan ta fram världens största kniv och överdrivet hårt hugga den i småbitar, efter det så plockar han fram ett litet ägg att smörja in hårbotten med..det är matlagningstv det. Paolo Roberto är också bra, fast på ett helt annat vis..vet inte vilket men jag gillar det.

Nu till poängen med detta..jo, morsan lärde mig göra stuvad potatis idag. Eller snarare en stuvning. Visst, det var ju inte skitsvårt men det krävs ändå lite känsla för att få till det..Resultatet blev iaf riktigt bra och till de stuvade potätera serverades självklart ett par riktigt fina småländska isterband, fiint!
Så nu kan man det, och tanken är ju att jag ska fortsätta utveckla mina matkunskaper lite lätt..exprimentera lite sådär. Det är ju faktiskt kul att laga mat när man väl ger sig på det.

Nu börjar det vankas match för oss Alftalirare.. ett riktigt derby blir det ikväll då vi tar oss an Söderhamn/Ljusne på hemmaplan. Kommer bli tufft, säkert lite stökigt och säkerligen roligt. Som vanligt, 19.30-Alfta ishall.

Petter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0