Bra film?

Tiden går fort när man har roligt, som man brukar säga. Har därför inte hunnit sitta speciellt mycket vid datorn och då är det sjukt svårt att uppdatera bloggrackarn. Det som uppehållit mig denna vecka är ju som många gånger tidigare arbete och träning, men som jag skrev tidigare så har jag även hunnit med en liten Gävletripp.

Så var det ja, vi skulle ju ner och kolla in den nya filmen baserad på Jens Lapidus succéroman Snabba Cash. Förväntningarna var skyhöga då boken som sagt var en riktigt jävla superhit. Vet inte ens om jag vill skriva det, men så var inte fallet! Plötsligt förstår jag alla som säger att "Filmen var inte alls lika bra som boken, det saknas så mycket detaljer"..precis så var det. Alla dedär smågrejerna som verkligen gjorde att boken var så fantastiskt bra, dom var liksom inte med. Inte det jag ville ha med iaf.
Efter en timme och fyrtiofem minuter satt jag där i den mörka biosalongen och tittade på klockan, "fan, det börjar dra ihop sig nu..men det har ju inte hänt nåt?". Det säger ju ganska mycket.
Filmen kan säkert vara bra om man inte läst boken, men jag tyckte då att det fattades alldeles för mycket smågrejer som jag ville ha med. Visst, det går ju inte att klämma in allt, men nånting måste man ju få begära. Nä, jag kan inte annat än att hålla med min kära vän Hannah, det var nite speciellt bra. Men för fan. Gå och se den! Jag kan ju ha helt fel...


Nu glömmer vi det och går vidare! Ikväll blir det lite Tv-spel och eventuellt en rulle här hemma hos undertecknad. Ingen utgång blir det och det känns väldigt nyktert och bra.

Här kommer tre bilder från nyår också. Alltid nåt!







Får tacka för titten min vän. Ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0