Tisdag

Nytränad och nyäten sitter jag nu i min nya soffa och förundras över hur jäkla stort College Football är borta i staterna. Miljontals med folk på läktarna och typ fyra, fem olika ligor som sänds på ESPN America..ingen brist på intresse där borta direkt.

Vad har jag gjort idag? Jo, jag har vandrat på stan några timmar med min syster. Tanken var att en liten present skulle inhandlas men det blev mer än så. Jag lyckades nämligen fynda ett par riktigt varma och sköna kängor till halva priset. Dessa kängor har jag provat både en och två gånger tidigare, men valt att inte slå till. Nu, 50% billigare var det egentligen inget snack, även om jag ska erkänna att jag tvekade en halv sekund. Och ett par riktigt fina sulor fick jag på köpet.. 22 minusgrader? Äh, skiter man väl i.

På tal om minusgrader så hörde jag på radion tidigare idag att kylan knappast skulle avta de kommande dagarna. I bland annat Dalarna, där vi häll till förra veckan, skulle det tydligen dunkas till med 40 minus nattetid. Kyligt!

Vill även passa på att återigen tacka min vän Simon på allservicen.. Igår stånkade han ihop den soffa som jag nu vilar min bakdel på. Jag gav det först ett försök, men insåg snabbt att det bara skulle ta längre tid om jag hjälpte till. Istället åkte jag iväg och tränade och när jag kom hem stod den bara där. Intakt.
Simon, jag lovar att bjuda på en riktig brakmiddag nån dag. Ta med frugan och poppe också!

Nu ska jag damma av airbrushpickan igen efter någon veckas vilande. Lite senare bär det vidare mot Rengsjö för lite hockeykikande. Det ser vi fram emot! Chips och vispgrädde ska vi äta till. Nice!

 

Med dessa på fötterna skulle en natt i Dalarna vara en barnlek.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vispgrädde? Där tar du nog fel söderström.

2010-01-05 @ 20:17:46
Postat av: Hanna

Mmm, det lät osmakligt att äta chips med Grädde?

2010-01-05 @ 20:44:10
URL: http://hpearsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Chips och grädde blev det..men kan tillägga att det även var en kladdkaka med i bilden.

2010-01-06 @ 01:25:28
Postat av: jocke

jo grädde funkar nog med det mesta!

2010-01-17 @ 22:33:55
URL: http://jockenyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0