Schema

Torsdag förmiddag och undertecknad är trött. Var ut och kollade Hudiksvalls nattliv igår och det har ju, precis som det brukar göra, satt sina spår.
Kvällen började med käk på Texas och avslutades sedan på puben Tre Bockar, som för övrigt kan ha norra Sveriges lökigaste dansgolv. Bra kväll med mycket folk..det är ju lov och allt.

Men nu tänkte jag ta tillfället i akt och berätta om lite planer inför det kommande dagarna. Ska ju till och röra på mig nu när hockeyn är slut och schemat de kommande dagarna kommer bli ganska hektiska. Fullt upp


Idag, Torsdag-
Ledig från träning och inga större måsten egentligen. Min gode vän Marcus sa igår, under bilfärden hem från stan, att ett besök på badhusets relaxavdelning skulle sitta som en fläskläpp och detta hade han verkligen rätt i. Frågan är bara om han kommer ihåg det nu, några timmar senare. Det visar sig. Men förhoppningsvis blir det en liten utflykt dit idag.


Fredag-
Sista dagen i Hudiksvall för denna gången. Träning klockan tio. Vidare till Volvobaren för en sista lunch på mitt dagliga hak. Hem, packa ihop de få grejer som faktiskt är mina här i lägenheten. Ska nog dammsuga lite också. 16.00, ny träning där jag kommer gå som powerforward. Efter träningen blir det bastu, pilsner och grejer som uppvärmning för det som komma skall. Nämligen lagavslutning med middag på Restaurang 49, efter detta blir det utgång för de allra flesta. Själv dricker jag cola till maten och hoppar efter middagen in i bilen och styr nån mil norrut, nämligen mot Hassela. I Hassela, där ska jag hälsa på mitt andra lag, Alfta GIF, som även de har styrt ihop ett litet,litet avslutningsfirande, spenderar natten där och umgås med grabbarna innan det är dags att dra vidare.

Lördag- Först och främst, hem från Hassela med bil. Packa ihop en väska som skall agera garderob/förråd de kommande veckorna, kanske månaderna? Lite småklurigt då det helst inte ska väga mer än 20 kilo.
Sen, lite beroende på vad visarn kommer visa, så vore det trevligt med en tripp till backen. Kommer troligtvis inte hinnas med, men med lite tur kanske man kan få sig nån timme i Bollebacken.


Söndag-
Slänga ihop det sista för att strax innan 13-bläcket säga adios till familjen och, tillsammans med syster och svåger, hoppa på tåget ner mot Södertälje där dom är bosatta.

Måndag- I Södertälje. Har ingen aning om vad som hittas på, blir nog mest bara lugnt och skönt skulle jag tro. Men det vet man ju aldrig.

Tisdag- Dagen med stort D. Ska med hjälp av syster försöka ta mig, med all packning, till pendeln som går till Sthlm Central, där ska det bytas pendel till en som kan ta mig vidare till den stoora flygplatsen Arlanda där ett plan står och väntar som ska ta mig till Munchen. Väl framme i Tyskland kan allt hända. Ska iaf försöka ta mig till Centralstationen och sedan hitta ett tåg som kan föra mig mot mitt slutgiltiga mål Mayrhofen, Österrike.


Så ja, det är några hektiska dagar jag har framför mig och det känns jäkligt kul. Har länge velat åka ner till Österrike när det fortfarande är skidsäsong och nu ska det äntligen ske. Fantastiskt pepp.
Hur planerna ser ut inför trippen och varför det blir just Österrike är det säkert någon som undrar, men det tänker jag inte ta nu för jag orkar inte skriva mer. Men det kommer så fort jag fått ordning på allt annat!


Hela familjen i Munchen, i somras. På väg till Österrike.


Utanför Hotel Kramerwirt i Mayrhofen. Onkel Paulie i mitten!

Peace


Kommentarer
Postat av: Elin

På tisdag befinner jag mig också i Tyskland ju ... Vinka till mig när du landar där en sväng! Och ha en fantastisk resa, din gamle räv!

2010-03-11 @ 22:23:55
URL: http://elinelande.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0